Freitag, 1. Oktober 2010

پایگاه اطلاعرسانی جوانان خاورمیانه: اشرف تحت محاصره

محاصره  اشرف- آرشیو

پایگاه اطلاعرسانی «جوانان خاورمیانه» در گزارشی با عنوان اشرف تحت محاصر، مینویسد:
رزمندگان اپوزیسیون ایران در اشرف از سه دهه پیش میهمان مردم عراق هستند. آنها از سال ۲۰۰۳ مستمرا تحت فشار (رژیم) ایران و عوامل عراقی آن قرار دارند. یک شکنجه روانی و جلوگیری از دسترسی بیماران به خدمات درمانی و محدویت در ورود غذا و کالاهای ضروری از سوی کمیتهای از دولت عراق که ریاست این محاصره را بر عهده دارد و در همکاری با وزارت اطلاعات ایران میباشد، اجراء میشود.

از ورود کامیونهای حامل ارزاق برای ۳۴۰۰ تن مجاهدین ساکن اشرف جلوگیری میشود. این پایگاه اطلاعرسانی در ادامه مینویسد: این عمل باعث خسارات جانی به ساکنان اشرف شده است. این سیاست شاید سیاستی است که در سال ۲۰۰۶ علیه پناهندگان فلسطینی مقیم عراق روا داشته شد و آنها نیز ممانعت همین دولت عراق از دسترسی آنها به خدمات پزشکی را محکوم کرده بودند. دولت عراق حتی اجازه نمیدهد خانوادههای ساکنان اشرف که مقیم آمریکا و اروپا هستند از فرزندانشان دیدار کنند و به آنها ویزای ورود به عراق نمیدهند. سایت جوانان خاورمیانه میافزاید: (اخیرا) بازپرس دادگاه خالص در استان دیالی که قصد رسیدگی به شکایات ساکنان اشرف از اذیت و آزار ماموران اطلاعات ایران و نیروهای عراقی را داشت در ورودی این قرارگاه متوقف شد و اجازه ورود نیافت که خلاف موازین بینالمللی است.

پایگاه اطلاعرسانی «جوانان خاورمیانه» در پایان مینویسد: مقامات عراقی سالهای تبعید خود را در سوریه فراموش کردهاند و به این نمیاندیشند که اگر چنین رفتاری با خود آنها میشد، چه احساسی داشتند. بنابراین بایستی آنها حقوقبشر را در نظر بگیرند، چیزی که فکر نمیکنیم، آنها به آن فکر کنند.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen