Samstag, 12. August 2017

جان بولتون:‌ فن‌آوری موشکی اتمی کره شمالی به‌زودی از ایران سر در می‌آورد

جان بولتون

جان بولتون

 جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد هشدار داد که فن‌آوری موشکی اتمی کره شمالی به‌زودی راه خود را به سوی ایران خواهد یافت.

جان بولتون روز 20مرداد 96 در مصاحبه با نشریه بریت بارت گفت: «هر توانمندی که کره شمالی دارد رژیم ایران روز بعد آن را خواهد داشت».

طبق ارزیابی بولتون «دولت ترامپ برای موفقیت باید کنترل کل بوروکراسی دولت را به‌ویژه در حوزه امنیت ملی داشته باشد».

وی افزود: «تصمیمی که چند هفته پیش گرفته شد و اعلام شد رژیم ایران از توافق اتمی تبعیت کرده اساساً غیرقابل توجیه است.»

بولتون افزود:‌حالا که رئیس‌جمهور می‌گوید فکر نمی‌کند رژیم ایران از توافق اتمی تبعیت کند، او باید یقه بوروکراسی را بگیرد و بگوید، به آنچه می‌گویم گوش کن. ما باید از این توافق بیرون بیائیم. اگر او این کار را نکند نه تنها سیاست تغییر نخواهد کرد بلکه نهایتاً علیه او برگشته و او را نیش خواهد زد».

او استدلال کرد «آنچه شما در وزارت امور خارجه نیاز دارید سازماندهی مجدد نیست. شما نیاز به یک انقلاب دارید».

من در اینباره در کتابم به‌نام تسلیم یک گزینه نیست نوشته‌ام. من در مورد کتاب تبلیغ نمی‌کنم زیرا کتابی ۱۰ساله است، اما در آنجا به میزانی به آن اشاره کرده‌ام. آنچه نیاز دارید انجام دهید پیدا کردن افراد باسابقه‌یی‌ست که کارکرد یک فرد باتجربه را درک کنند و سیاست رئیس‌جمهور را اجرا می‌کنند».

بولتون گفت: «هر روز که بگذرد و این کار انجام نشود مشکل بیشتری برای دولت ترامپ ایجاد می‌شود».


مصاحبه با  فاکس نیوز
جان بولتون در مصاحبه دیگری با فاکس نیوز گفت: با مذاکره و حتی با تحریم نمی‌توان کره شمالی و رژیم ایران را مهار کرد. وی دولت ترامپ را به قاطعیت بیشتر فرامی‌خواند.

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد معتقد است در شش ماه گذشته که از روی کار آمدن دونالد ترامپ می‌گذرد سیاست او به اندازه کافی قاطع نبوده است.

فاکس نیوز 20مرداد 96: بولتون می‌گوید:‌وزیر تیلرسون گفته است ما اگر کره شمالی آزمایش موشک بالستیک را متوقف کند خوشحال خواهیم بود که با آن مذاکره کنیم. ما قطعنامه تحریمهای شورای امنیت را هم دیدیم. این ششمین قطعنامه بود که مورد بی‌اعتنایی کره شمالی قرار گرفت.

من پیش‌بینی می‌کنم اگر ما همان سیاست دولت سابق را ادامه بدهیم که مبتنی بر مذاکره همراه با فشار اقتصادی بود، کره شمالی پیشروی می‌کند و نتیجه این خواهد بود که این کشور تسلیحات اتمی قابل استفاده را تا سال آینده خواهد داشت و ما مجبور خواهیم بود به آن تن بدهیم.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد می‌افزاید:‌ واقعیت این است که سالها به مردم گفته‌اند کره شمالی برنامه تسلیحاتی اتمی ندارد و برنامه موشکی آن به جایی نمی‌رسد. این فضایی بوده که من و بقیه 20سال است می‌شنویم.

اما الآن فکر نمی‌کنم شکی باشد. توانایی‌های کره شمالی را باید جدی گرفت. نظر عمومی هم این است که تا یک‌سال دیگر کره شمالی ممکن است توان حمله به هر هدفی در آمریکا را دارا باشد. من فکر می‌کنم همه حرفها راجع به تحریمها زده شده و اعمال هم شده اما باز کره شمالی سر جایش است و به سیاستهایش ادامه می‌دهد.

جان بولتون این سیاست را در رابطه با کره شمالی و هم‌چنین رژیم ایران ناکافی می‌داند و می‌گوید آیا فکر می‌کنید رژیم ایران اعتنایی به این تحریمها می‌کند؟.

 https://www.mojahedin.org/news/203337

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen