Dienstag, 22. August 2017

اصول انقلاب سوریه قابل مذاکره نیست

سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات قطعنامه حفاظت از غیرنظامیان توسط شورای امنیت در نوع خود بی‌سابقه است

سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات قطعنامه حفاظت از غیرنظامیان توسط شورای امنیت در نوع خود بی‌سابقه است

 

قرار است در روزهای آینده، جلسه اپوزیسیون سوریه در ریاض برگزار شود. در همین رابطه سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون در پاسخ به این سؤال که آماده‌سازیهای شما برای دیدار در ریاض چی هست؟ به تلویزیون العربیه 30مرداد 96 توضیحاتی ارائه داد.
 
سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه‌
در جلسه ریاض یک کمیته از هیأت عالی با نمایندگان گروه موسوم به قاهره تشکیل جلسه خواهد داد. دعوت از سوی گروه قاهره بوده است و گروه موسوم به مسکو پاسخ نداده است. متأسفانه این گروه می‌خواستند که جلسه در منطقه‌یی خارج از خاک عربستان سعودی باشد. هیأت عالی مذاکرات دعوتنامه را فرستاده است. این امر مهم بود که جلسه در مقر هیأت عالی مذاکرات برگزار شود. نکات زیادی مورد بحث قرار گرفته است.

تلویزیون العربیه
شما چرا اکنون خواهان جلسه هستید؟ چرا می‌خواهید با گروه‌های دیگر اپوزیسیون ارتباط برقرار کنید؟ چه چیز جدیدی وجود دارد؟

سالم المسلط:
این اولین جلسه نیست بلکه ادامه سلسله جلساتی است که در ژنو جریان داشت. دیدارهایی در مقر هیأت عالی در ژنو با نمایندگان گروه قاهره برگزار شد. در جریان این جلسات و دیدارهای فنی، نکات زیادی از جمله 15نکته مورد بحث قرار گرفت. به‌خصوص در مورد موضوع دوم یعنی قانون اساسی یا چارچوب قانون اساسی گفتگو شد. برخی نکات شاید اختلافاتی در آنها باشد که گفتگوها حول آن در این جلسات جریان خواهد داشت.

بسیاری تغییرات بر روی زمین وجود داشته است چه نظامی، چه سیاسی.. اما چیزی که تغییر نکرده، اصول و مبادئ هست که مردم سوریه اعلام کرده‌اند. ما هم در هیأت عالی مذاکرات به این اصول چسپیده‌ایم. امکان ندارد که این اصول، موضوع گفتگو قرار بگیرند. این اصول مال همه است. آنهایی که با ما در کنفرانس اپوزیسیون در ریاض حاضر شدند و بیانیه را همگی امضا کردیم. بیانیه مرجع ما در این رابطه است.

سرنوشت بشار اسد نیز یکی از اصولی است که امکان ندارد از آن کوتاه آمد. ما به منافع مردم سوریه، تمسک جسته‌ایم و بر آن مصر هستیم. یک نظام جنایتکار در سوریه هست آیا می‌توان ادامه آن را پذیرفت؟ چه فایده‌ای دارد؟ آیا قیمتی که مردم سوریه پرداخت کرده، بیهوده هدر برود؟

اجازه بدید که من یک نکته را تأکید کنم. همه می‌گویند که عقب‌نشینیها یا تغییراتی وجود داشته است و چه بسا رژیم است زمین بیشتری گرفته هم‌چنانکه روسها و رژیم ایران می‌گویند، اما طی 7سال رژیم اسد و تمام نیروهایی که به سوریه آورده، نتوانسته‌اند اراده مردم سوریه را بشکنند. انقلاب مردم سوریه شکست نمی‌خورد.
 
 https://www.mojahedin.org/news/203886

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen