Montag, 14. November 2016

محکومیت دستگیری اسماعیل عبدی توسط تشکلهای کارگران و معلمان در تهران و همدان

اسماعیل عبدی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان

اسماعیل عبدی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان

کانون صنفی معلمان تهران، کانون معلمان همدان و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با صدور بیانیه‌های جداگانه دستگیری اسماعیل عبدی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران را محکوم کرده و خواستار آزادی وی و تمامی زندانیان سیاسی شدند.

کانون صنفی معلمان تهران در بخشی از بیانیه خود با محکوم کردن این دستگیری آورده است ”در برابر نابسامانیهای اقتصادی، رکود، بیکاری، تخریبِ محیط‌زیست، ناشی از سوء مدیریتها و سوءاستفاده‌ها، اختلاس در صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان، کودکان بازمانده از تحصیل… که هر روز از سویی بیرون زده و اعتماد و امید مردم به آینده در جامعه را ویران می‌کنند، اقدامات عبدی و باغانی و بهشتی چه خطری را ایجاد کرده است که لازم است آنها یا در زندان و تبعید باشند یا در انتظار زندانهای درازمدت و حکم های سنگین!؟“.

کانون معلمان همدان نیز در بیانیه خود با پشتیبانی از فعالیتهای اسماعیل عبدی نوشت ”اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی و علی اکبر باغانی به‌خاطر فعالیت صنفی، با اتهام اقدام علیه امنیت ملی! با احکام سنگین محکوم گردیدند. احکامی که برای به خطر اندازان واقعی امنیت ملی، اعم از اختلاسگران و غارتگران بیت المال اجرا نشد“.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، نیز خواهان آزادی سریع این فعال حقوق معلمان و زندانی سیاسی شد و نوشت ”اسماعیل عبدی تلاشگر حقوق صنفی معلمان چهار شنبه نوزده آبان در منزل بازداشت و برای ادامه محکومیت شش سال حبس به زندان اوین انتقال داده شد.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه زندان کردن این عضو کانون صنفی معلمان تهران را محکوم و خواهان آزادی ایشان می‌باشد“.
https://www.mojahedin.org/news/188463

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen