Samstag, 1. Oktober 2016

نامه اعتراضی سندیکاهای فرانسه در اعتراض به محکومیت طویل‌المدت فعالان جنبش کارگری در ایران

سندیکاهای فرانسه

سندیکاهای فرانسه

سازمانهای سندیکایی فرانسه UNSA CFDT، CGT، FSU، Solidaires، در نامه‌یی به سران رژیم ٫دستگیری و محکومیتهای غیرعادلانه فعالان کارگری در ایران تحت حاکمیت آخوندها را محکوم کرده و خواهان آزادی بی‌قید و شرط همه آنان شده است.

در این نامه آمده است: «سازمانهای سندیکایی فرانسه، توجه شما را نسبت به وضعیت اسفناک کارگران در ایران جلب می‌کند. اخیراً تعدادی از سندیکالیست ها و فعالان جنبش کارگری به زندانهای طویل‌المدت محکوم شده‌اند؛ از جمله ابراهیم مددی، داود رضوی، رضا شهابی، هر سه از اعضای هیأت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه. داود رضوی به پنج سال و ابراهیم مددی به پنج سال و سه ماه زندان محکوم شده‌اند. رضا شهابی، پس از پایان محکومیت شش ساله‌اش، بار دیگر به یک سال زندان محکوم می‌شود. همگی به اتهام ' فعالیت علیه امنیت ملی'.

فهرست اسامی فعالان سندیکایی که از آغاز سال ۲۰۱۶ محکوم شده‌اند، مرتباً طولانی‌تر می‌شود: علی امیر قلی (محکوم به ۲۱ سال زندان)، آرش صادقی (۱۹ سال)، محمود صالحی (۹ سال)، گلرخ ابراهیمی (۶ سال)، جعفر عظیم‌زاده (ا سال)، بهمن موسوند (یک سال)، نوید کامران (یک سال)، عثمان اسماعیلی (یک سال).

رژیم ایران نشان داده که تعهدات خود در چارچوب توافق نامه‌های بین‌المللی سازمان جهانی کار، که حق کارگران ایران را در ایجاد تشکلات مستقل به‌رسمیت می‌شناسد، را مراعات نمی‌کند.

ما، سندیکاهای فرانسه، امضاء کنندگان این اطلاعیه لغو محکومیتهای غیرعادلانه که مغایر با آزادی‌ها و حقوق اساسی بوده و نیز آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه فعالان دربند که به‌خاطر فعالیتهای سندیکایی و دفاع از حقوق به حق مزدبگیران زندانی شده‌اند، را خواستاریم.
https://www.mojahedin.org/news/185848

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen