Mittwoch, 12. März 2014

تظاهرات زنان و شخصيت های عراقی عليه دولت مالكی

تظاهرات زنان و شخصیت های عراقی
تظاهرات زنان و شخصيت های 
تلويزيون الجزيره گزارشی از اعتراضات زنان و شخصيتهای عراق عليه دولت مالکی به دليل تصويب يک قانون زن ستيزانه و ارتجاعی در رابطه با زنان و ارائه آن به پارلمان برای تصويب پخش کرد.
در اين گزارش آمده است: هيأت سازمان ملل متحد برای کمک به عراق (يونامی) ترس خود را از تصويب اين قانون ابراز داشت و گفت ممکن است تصويب اين قانون باعث فروپاشی وحدت عراق شود.
العبيداوی گفت: در واقع اين قانون يک نوع اهانت به زن و بی ارزش کردن مقام زن است و اينکه زن را از جايگاه انسانيش به دور می کند و مربوط به دوران جاهليت و برده داری است.

به گزارش الجزيره: آخوندهايی که با اين قانون موافق هستند آن را مغاير با شريعت نمی دانند. اين قانون اجازه می دهد که دختران در سن 9سالگی ازدواج کنند: علنی شدن اين قانون اعتراضات خشمگينانه ای را برانگيخت و اکثر اعتراض کنندگان از بين زنان بودند زنان خشمگين معترض به اين قانون می گويند: اين قانون شان زن را پايين می آورد و فرقه گرايی را ارج می نهد.
روحانی ابو امير الکاظمی به الجزيره گفت: اين قانون موفق نخواهد شد و تصويب نخواهد شد چرا که اکثر خانواده ها اين قانون را قبول نمی کنند.

 
همچنين دکتر سهام الشجيری استاد علم تبليغات و خبررسانی در دانشگاه بغداد به تلويزيون الجزيره گفت قبل از اين که مسأله حقوق فرقه يی يا مذهبی باشد فرقه گرايی سياسی است که خواستار تصويب اين قانون است تا هرچه بيشتر اختلافات فرقه يی را عمق ببخشد.
http://www.mojahedin.org/news/135151/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen