Freitag, 28. Januar 2011

بیانیه مجمع پارلمانی شورای اروپا در محکومیت اعدام مجاهدان قهرمان جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی

مجمع پارلمانی شورای اروپا
مجمع پارلمانی شورای اروپا
مجمع پارلمانی شورای اروپا
سند 1251
26ژانویه 2011
اعدام در ایران
بیانیه مکتوب شماره 466
روز 24ژانویه 2011 رژیم ایران زندانیان سیاسی جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی، از هواداران گروه اصلی اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران بودند را به‌خاطر شرکت در تظاهرات ضدحکومتی در سال 2009 اعدام کرد.

این اعدامها علیه خانواده‌های اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که مستقرکمپ اشرف و در واکنش به حمایتهای بین‌المللی از مقاومت ایران صورت گرفت.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرد: جعفر کاظمی برای ماهها در زندان اوین تحت شکنجه بود، تا او را مجبور به "اعتراف "تلویزیونی بکنند، ولی او از این کار امتناع کرد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: ماههاست که ساکنان اشرف به‌وسیله مقامات عراقی هم‌چنان تحت فشار و سرکوبهای مستمر و محاصره هستند، تا آنها را وادار به خروج از عراق کنند. آنها در صورتی‌که به ایران برگردانده شوند با ریسک بسیار بالایی روبه‌رو خواهند بود.

در ماه دسامبر علی صارمی برجسته‌ترین زندانی سیاسی ایران که به مدت 24سال پشت میله‌های زندان بود، اعدام شد. تنها جرم او ملاقات فرزندش در اشرف و شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز بنفع سازمان مجاهدین خلق ایران بوده است.

سازمان ملل ‌متحد و اتحادیه اروپا باید این اعدامهای وحشیانه را محکوم کنند و تبادلات اقتصادی و دیپلوماتیک خود را با این رژیم تا زمانیکه اعدام و شکنجه را در ایران متوقف نکند، قطع کنند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen