Mittwoch, 6. September 2017

انتقال زخمی‌ها به محلی نامعلوم و شرایط امنیتی در بانه و مریوان

شرایط امنیتی در بانه و مریوان

شرایط امنیتی در بانه و مریوان

 

بنا‌ به گزارشهای دریافتی افرادی که روز سه‌شنبه 14شهریور 96 دربانه بر اثر شلیک نیروهای سرکوبگر رژیم زخمی شده و در بیمارستان بستری شده بودند؛ توسط مأموران جنایتکار نیروی انتظامی به محل نامعلومی منتقل شده‌اند و هیچ خبری از مجروحان در دست نیست.

تعداد مجروحان بر اثر شلیک مأموران تا 25نفر گزارش شده است.

قابل ذکر است که شرایط در بانه به‌شدت امنیتی است. نیروهای امنیتی و سرکوبگر رژیم اجازه ورود هیچکس را از طریق جاده‌ها به بانه نمی‌دهند. جاده‌های مریوان نیز توسط مأموران رژیم بسته شده است.

خاطرنشان می‌شود روز سه‌شنبه ۱۴شهریور نیروهای سرکوبگر رژیم علاوه بر سلاحهای نظامی؛ از سلاحهای شکاری ساچمه‌ای علیه مردم معترض بانه استفاده کردند که بر اثر آن شماری از مردم زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

مردم خشمگین بانه ساختمان فرمانداری را به آتش کشیدند

هزاران نفر از مردم خشمگین بانه که از صبح روز 14شهریور 96 دست به اعتصاب زده و اقدام به راهپیمایی به سمت فرمانداری کرده بودند؛ هنگامی که با شلیک گاز اشک‌آور و شلیک گلوله از جانب پاسداران و نیروهای ضدشورش رژیم مواجه شدند؛ ساختمان فرمانداری را به آتش کشیدند.
مردم هم‌چنین یک دستگاه موتور سیکلت نیروهای سرکوبگر را آتش زدند.
رژیم در وحشت از گسترش اعتراضات مردم؛ اقدام به آوردن نیرو برای سرکوب؛ از سایر شهرها از جمله بوکان کرده است گزارشها و فیلمها حاکی است که هلیکوپترها بر فراز شهر بانه در پرواز هستند.

همبستگی مردم سقز، نقده، اشنویه و مریوان با اعتراضات مردم بانه

بنا‌ به گزارشهای دریافتی در همبستگی با اعتراضات و قیام مردم در بانه؛ مردم در شهرهای سقز؛ اشنویه؛ مریوان و نقده فراخوان به اعتراض و تظاهرات داده و به پاخاسته‌اند.
آسوشیتدپرس:‌ مردم بانه علیه گاردهای مرزی که دو کرد را کشتند اعتراض کردند
آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه 14شهریور 96 با عنوان «اعتراضات در ایران بعد از کشته شدن دو کرد توسط گاردهای مرزی» نوشت:‌
این ناآرامی روز سه‌شنبه در بانه پیش آمد که در نزدیکی مرز عراق و اقلیم نیمه خودمختار کردی واقع شده است. یک گزارش توسط رسانه‌های حکومتی حاکی است 5مأمور مرزی بعد از این اعتراضات با هدف آرام ساختن تنشها و درگیریها دستگیر شدند.
بانه در حدود 670کیلومتری غرب پایتخت قرار دارد.

خون کولبران ؛ آتش‌فشان خشم مردم محروم کردستان

کمتر روزی هست که خبری از به گلوله بستن کولبران و کشتار جنایتکارانه آنها منتشر نشود.
و این بار قرعه این فال شوم به نام دو کولبر از روستاییان شهرستان بانه افتاد که با شلیک مستقیم پاسداران جنایتکار به خاک افتادند و به‌قتل رسیدند؛ یکی از این کولبران جوان 21ساله‌یی به نام حیدر فرجی است و دیگری قادر بهرامی نام دارد که 41ساله و متاهل و دارای 4فرزند است. این دو نان آور خانواده روز دوشنبه 13شهریور، در منطقه شهرستان بانه هدف تیراندازی مستقیم پاسداران قرار گرفته و با اصابت گلوله به سرشان در جا کشته شدند.
 https://www.mojahedin.org/news/204665

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen